Wat doen wij?
Wij zien een leerling altijd in context en denken vanuit kansen en zoeken daarom naar mogelijkheden in plaats van problemen. In deze benadering kijken wij naar de speciale behoefte van de leerling. Ook bekijken wij in hoeverre gemeentelijke ondersteuning ingezet kan worden.
Wij kunnen samen met de interne begeleider een plan van aanpak opstellen voor een betrokken leerling of een groep leerlingen.
Wij kunnen in samenwerking met de schooldirectie en interne begeleiding voor een leerkracht zorgen, die de begeleiding in school kan ondersteunen.
Wij starten altijd vanuit een 0-meting.
Wij kunnen u ondersteunen bij de vertaling van de in de school aanwezige data en gericht op de door de school geformuleerde opbrengstdoelen naar de categorieën leerkracht, leerlingen, schoolleider en ouders.
Wij kunnen u ondersteunen bij de invoering van begeleide directe instructie, doelmatig oefenen en zelfstandig werken. Denk hierbij aan onderwijsverbetering via leerteams en andere ontwikkelgroepen. Meer specifiek: Hoe analyseer ik de zorg en de daarbij behorende leerresultaten in relatie tot de geformuleerde visie en de daarbij behorende ambitie.